Ισχιαλγία (Sciatica) ή ισχιάδα ονομάζουμε κάθε είδους πόνο και σύνολο συμπτωμάτων κατά μήκος του Ισχιακού νεύρου, ανεξάρτητα από το είδος του αιτίου που το προκάλεσε. Οσφυαλγία (Low Back Pain) σημαίνει «πόνος στη μέση». Τα δύο συμπτώματα μπορεί να συνυπάρχουν, αλλά μπορεί να εκδηλώνονται και μεμονωμένα. Στην πράξη, το συχνότερο αίτιο Ισχιαλγίας είναι η Κήλη Δίσκου Οσφύος.

Η Ισχιαλγία ακολουθεί μιά μεγάλη διαδρομή, από τη μέση, στο γλουτό, στο μηρό, στο γόνατο, στη γάμπα και μερικές φορές μέχρι τον αστράγαλο και τα δάκτυλα του ποδιού, σπάνια δέ στο περίνεο και στα γεννητικά όργανα. Ανάλογα με το ποια ρίζα του ισχιακού πλέγματος είναι ερεθισμένη, είναι διαφορετικά και τα συμπτώματα (ρίζες Ο4, Ο5, Ι1). Η Ισχιαλγία συνυπάρχει κατά κανόνα με την Οσφυαλγία, αλλά όχι πάντα και έχει χαρακτήρες ενός πόνου που αλλάζει θέση, με ή χωρίς αίσθημα σαν «κάψιμο», ή αίσθημα «ψυχρού» στο πόδι, με «μουδιάσματα» ή «βελονιάσματα» στο δέρμα του μηρού, της γάμπας και του ποδιού. Σπανιότερα υπάρχει και «τοπική» ισχιαλγία, δηλαδή πόνος σε μία μόνο περιοχή κατανομής της ρίζας του ισχιακού πλέγματος, δηλαδή ο ασθενής μπορεί να πονάει μόνο στον αστράγαλο, στην Περόνη, ή μόνο στο γλουτό, ή μόνο στη γάμπα κ.λπ.

Στις περιπτώσεις αυτές η φυσικοθεραπεία στοχεύει στην εξάλειξη των συμπτωμάτων και την λειτουργική αποκατάσταση της οσφύος και του κάτω άκρου που πάσχει.

Τα μέσα που χρησιμοποιούνται είναι το Σύστημα Αποσυμπίεσης Σπονδυλικής Στήλης DTS, η τεχνική McKenzie, Laser, στοχευμένη Θεραπεία με Ραδιοσυχνότητες (Τecar), διάφορες μορφές ηλεκτροθεραπείας, υπέρηχοι, χειρομάλαξη και ό,τι άλλο κριθεί απαραίτητο για τον κάθε ασθενή. Σημαντική βοήθεια μας δίνει ο ΚΡΟΥΣΤΙΚΟΣ ΥΠΕΡΗΧΟΣ στα υπάρχοντα ΤRIGGER POINT (Ευαίσθητα Σημεία Ενεργοποίησης).